Roskomnadzor has identified more than 50 cases of censorship in the media

News
Roskomnadzor has identified more than 50 cases of censorship in the media
Roskomnadzor has identified more than 50 cases of censorship in the media
24 November, 07:53Society
Last year, Roskomnadzor recorded 51 cases of censorship in Russian media and their official accounts on foreign online platforms.

Incidents included 24 censorship cases on YouTube, 13 on Facebook, eight on Instagram, four on Twitter, and one each on Google and TikTok.

The materials of those domestic media that broadcast to an international audience, for example, Sputnik, RT, Anna News, are mainly censored. Cases of censorship of the official accounts of certain media were identified: State TV and Radio Company "Tavrida" ("Vesti Krym"), network publications "Crimea 24", "Politics Today" and so on. The department pointed out that the moderators, as a rule, do not explain the reasons for the blocking.

- Starting from 2020, Roskomnadzor sent 59 letters to the owners of foreign Internet platforms that censored materials from Russian media outlets or blocked their official accounts, demanding the removal of restrictions on access to blocked materials and accounts. filmed in 17 cases.

Recall that two YouTube channels of the Russian media Russia Today - RT DE and DFP (in German) - were blocked on September 28 without the possibility of recovery. One of the blocked channels was previously created in order to bypass the restrictions on the first one. The head of RT, Margarita Simonyan, said that she was very much waiting for the country to block access to the German Deutsche Welle, ARD and ZDF. The Russian Foreign Ministry promised to retaliate against the blocking of Russian publications in Germany.

Found a typo in the text? Select it and press ctrl + enter